Projectes
El nostre projecte educatiu és un projecte obert i viu que busca anar en consonància i seguir els principis educatius de les escoles amb qui treballem. No obstant això, hi ha uns principis els quals no volem renunciar i creiem que cal que vertebrin el nostre projecte i la nostra tasca educativa.
Creiem que l’educació ha de ser integral i ha de potenciar totes les capacitats, habilitats i aptituds personals dels infants i joves en un ambient de llibertat, respecte, participació i crítica constructiva. Els infants han d’ésser acompanyats en un ambient d’igualtat i de convivència plena que permeti educar la individualitat i el col·lectiu, fent-los partícips d’aquest, responsables del bon funcionament i de teixir unes relacions sanes, constructives i compromeses amb l’entorn. A més, cal crear un ambient on siguin ells i elles els protagonistes de l’educació i on puguin desenvolupar tota la seva creativitat, així com donar resposta als seus interessos, necessitats i inquietuds.
Diversificació de l'estona de lleure
Repensant els espais per crear alternatives de joc per tal que els infants i joves puguin desenvolupar diferents habilitats i que siguin capaços de crear espais perquè pugin actuar en funció de les seves motivacions i interessos.
Deconstrucció de gènere
Perquè volem que les i els infants i joves siguin i es sentint lliures de ser qui són sense seguir uns estereotips i/o rols de gènere predeterminats.
Gestió de les emocions
Fent un treball de l’autoestima per tal que es puguin desenvolupar lliurement i expressar. Eduquem perquè aprenguin a identificar i expressar allò que senten i també per aprendre a gestionar-ho mica en mica. Eduquem perquè escoltin i respectin les emocions dels altres i per tal d’ajudar-se mútuament en la gestió del dia a dia.
Atenció a la diversitat
Aprenem a valorar la riquesa de la diversitat; entenem les diferències com una oportunitat per aprendre i créixer.
Autonomia
En els hàbits d’higiene, d’alimentació, etc., però també perquè les nenes i nens desenvolupin la seva responsabilitat envers el col·lectiu i s’impliquin creant un espai en el que puguin decidir i incidir.
Gestió positiva dels conflictes
Acompanyant les i els infants, essent referents, oferint-los recursos per fer una bona provenció, observant i essent mediadors/es per tal de donar-los eines alhora de gestionar els seus conflictes personals i interns, així com els que es generen quan entren amb relació amb el seu entorn. Entenem el conflicte com una oportunitat d’aprenentatge i creixement personal.
Respecte i cura del medi ambient
Perquè les nenes i nens es sentin responsables i sensibles amb la vida, no només de la nostra espècie sinó de la natura i altres animals.



