Menjadors escolars

Creiem que l’espai del migdia s’ha de valorar com un temps de descans, lliure, alternatiu, participatiu, autònom i educatiu; respectant sempre la necessitat dels infants d’esbarjo i de trencament amb les activitats lectives. Estem parlant d’un espai de temps suficientment important i rellevant, com per donar-li una atenció específica, amb uns objectius i una intencionalitat definida. L’equip educatiu han d’organitzar aquest espai educatiu i acompanyar als infants durant aquesta estona per tal que sigui un espai d’aprenentatge i creixement personal, perquè se sentin a gust i gaudeixin, es respectin, i rebin el suport que necessitin. En aquest aspecte entenem els interessos dels infants com a eix vertebrador de la nostra tasca, és a dir, les activitats sempre responen als interessos i necessitats dels nens/es. Així doncs, l’infant és el protagonista del seu propi desenvolupament.

Menjar ha d’esdevenir un moment de plaer i volem afavorir que l’infant així ho pugui viure, no només com una manera de cobrir les necessitats biològiques d’alimentar-se, sinó amb l’objectiu que sigui un moment relaxat i distès per a compartir amb els companys/es i en un ambient tranquil. Així doncs, vetllem perquè esdevingui una activitat de convivència, respecte i comunicació entre els nens i les nenes de cada grup.

Respecte l’estona de lleure, creiem que ha de ser considerada com un espai on l’infant pugui desenvolupar el seu progrés personal de manera integral. És per això, que hem de vetllar perquè l’estona de lleure sigui diversa, coeducativa, participativa, lliure i  cooperativa.

Escoles